Fraktfritt        Snabb leverans!

LEVERANSVILLKOR

Allmänt

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Drömskor AB. Genom att beställa varor på Drömskor AB accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande för att avtalet ska vara giltigt

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något inte stämmer eller känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

LEVERANS

Avhämtning i butik

För de kunder som vill och har möjlighet går det bra att hämta sina beställda varor i vår butik på Fleminggatan 34 på Kungsholmen i Stockholm.

Leveranser med Posten

Leverans av paket sker till din brevlåda eller till närmaste postombud. Så snart paketet har anlänt till ditt postombud så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Observera att paket endast ligger kvar i 14 dagar och att den sedan skickas i retur. Drömskor skickar beställningar under helgfria vardagar.

Leveranstid

Vi försöker alltid skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst.

Uppstår leveransförsening som beror på händelse utom Drömskors kontroll, ska Drömskor inte anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Drömskor såvida inte annat särskilt avtalats mellan Drömskor och kunden eller följer av bestämmelse enligt tvingande lag.

Ett paket ska hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade paket återsänds till Drömskor och som kund blir du då debiterad en återhämtningsavgift om 200 kr inklusive moms.

Transport

All transport sker med hjälp av PostNord.

Transportskador

Upptäcker du vid mottagandet av dina varor att försändelsen blivit skadad i transporten ska du omgående, men senast inom 8 dagar reklamera det till ditt utlämningsställe. Du ska behålla emballaget.

Skulle en produkt i din beställning bli skadad eller din leverans försvinna under posthanteringen ansvarar Drömskor för detta. Reklamation angående detta skall göras till oss inom 14 dagar via e-post på info@dromskor.se.

Om skada som uppstår vid retur från kund till Drömskor, står kunden för skadorna som kan uppstå under trasporten.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Drömskor reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

Ett paket ligger endast kvar hos ditt postombud i 14 dagar sedan skickas det i retur till Drömskor. Gällande paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 200 kronor inklusive moms för returfrakt och hanteringskostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss.

OBS! Att om du inte tar emot eller hämtar ut ett paket så räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.

Priser

Alla priser är angivna i SEK och är inklusive 25%. Vi reserverar oss för eventuella fel gällande priser och texter. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser, priset på beställningsdagen är gällande.

BETALNING

Klarna hos Swedala Outlet

Du kan betala på vår hemsida mot faktura, delbetalning, kort och direktbetalning via din internetbank i vårt samarbete med Klarna och deras smidiga betallösning Klarna Checkout, benämns nedan KCO. Mer information och villkor hittar du här.

Genom att lämna nödvändig och efterfrågad information i kassan godkänner du samtidigt Klarnas villkor. När du klickar på "Slutför köp" godkänner du Drömskor AB:s  allmänna villkor. Klarna Checkout är en smidig betallösning som gör det enkelt för dig att handla. Du presenteras med nödvändig och relevant information i kassan så snart du identifierats. Denna information som du behöver ange kan variera mellan olika köptillfällen och för olika kunder. När det gäller kreditupplysningar tas dessa aldrig direkt i Klarna Checkout utan endast vid behov beroende på valt betalalternativ. De eventuella kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats presenterar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.

I Klarna Checkout är faktura förvalt som betalningsalternativ men det står dig givetvis fritt välja något annat alternativ såsom delbetalning, direktbetalning via Internetbank (Swedbank, SEB, Handelsbanken eller Nordea) eller betalning med kort. Beroende på kampanjer kan alternativen variera.

Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. Som kund kan du alltid logga in se en sammanställning över dina köp hos Klarna via Mina Sidor

KORTBETALNING (KCO)

Du kan betala med Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro eller Eurocard. Dina pengar dras då direkt från ditt konto. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner Klarna för att garantera snabb och säker betalning.

Klarna som hanterar våra kortbetalningar uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det förekommer också att en del köp omfattas av 3D Secure (Verified by Visa samt MasterCard SecureCode) om detta är aktiverat på ditt kort. Detta innebär att du ska verifiera ditt kortköp med en personlig kod vilket är för din egen säkerhet.

Mer information och villkor hittar du här.

FAKTURA (KCO)

Du kan välja att betala i efterskott mot faktura och du har då 14 dagars betaltid. Du kan handla mot faktura om du är över 18 år och ej har några betalningsanmärkningar. Fakturan skickas med e-post till dig när din order är expedierad på vårt lager. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta + gällande referensränta. Mer information och villkor hittar du här.

DELA UPP DIN BETALNING (KCO)

Du kan också dela upp din betalning och väljer då hur mycket du vill betala varje månad och hur många månader du vill betala. Din order skickas omgående och du får sedan alla dina delbetalningsköp samlade på en och samma månadsfaktura. Välj att betala ett mindre belopp eller allt på en gång. Betalning sker i slutet av månaden. Mer information och fullständiga villkor hittar du här eller på klarna.se/delbetala.

DIREKTBETALNING (KCO)

Du kan betala direkt via din Internetbank genom att logga in och där göra en överföring till oss. Vi erbjuder direktbetalning genom Klarna Checkout med Swedbank, SEB, Handelsbanken eller Nordea. Alla transaktioner skickas säkert och krypterat via SSL (Secure Sockets Layer). Mer information och villkor hittar du här.

 

ångerrätt, BYTEn OCH RETURer

Ångerrätt

Om du vill ångra en order måste du så snart som möjligt meddela oss på ” info@dromskor.se”. Det är inte möjligt att ångra en order efter att vi skickat iväg den från Drömskor. Då hanteras det istället som en retur.

Byten

Vill du byta en vara gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny. Vi tar inte emot bytesönskemål då den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Vid ett byte/retur får du själv stå för returfrakten tillbaka till oss. Se rutin under returer.

Returer

Vill du returnera en vara står du själv för returfrakten. Returrätten gäller i 14 dagar från det att du hämtat ut dina varor från postombuder, vilket innebär att returer ska skickats inom 14 dagar från uthämtningen. Varan skall vara emballerad på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Använd gärna samma emballage som varan kom i. Varan ska vara oanvänd, eventuella tillbehör vara med och varorna ska ha med sin originalförpackning. Som kund är du ansvarig att varan kommer fram i oskadat skick.

Returer skickas till

Drömskor AB

Fleminggatan 34

112 32 STOCKHOLM

Drömskor löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav.

 

Retur i butik – För de kunder som vill och har möjlighet går det bra att lämna tillbaka sina beställda varor i vår butik på Fleminggatan 34 på Kungsholmen i Stockholm. Vid återlämning i butik så slipper du returfrakten.

ÅTERBETALNING

Återbetalning för en returnerad vara kommer att ske utan onödigt dröjsmål och allra senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit returen. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat.

Reservationer

Drömskor reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Drömskor förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Drömskor AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Drömskor AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Drömskor AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Drömskor AB, Fleminggatan 34, 112 32  STOCKHOLM

Telefon: 08-653 07 70

e-post: info@dromskor.se

Vårt organisationsnummer är 556726-9740.

Stäng